Useasti luullaan, etä jo pyörässä on esimerkiksi 19" vannekehä jossa on 36 pinnaa, niin silloin siihen sopii uusi samanmerkkinen tai samankokoinen vannekehä suoraan paikoilleen kunhan pinnamäärä on sama 36kpl.
Asia ei kuitenkaan ole näin yksinkertainen ja siihen on muutamia syitä.
Jokaisessa moottoripyörässä on oma keskiö, jonka porauskulmat ja laippojen koot vaikuttavat suoraan vannekehän reikien porauskulmaan. Jos vannekehän reikä ei ole samassa kulmassa kuin keskiön reikä, niin pinna jää helposti jännitykseen.
Jos pinnoissa ilmenee heikentävää jännitystä väärien porauskulmien vuoksi, niin pienikin vanteeseen kohdistuva rasitus voi katkaista pinnan kierteen juuresta hyvin helposti.
Mitä leveämpi vannekehä pyörässä on, sitä helpommin tulee vastaan kyseinen ongelma.
Leveän vannekehän omaavissa pyörissä ketjulinjan, jarrusatulan, äänenvaimentajan tai etuiskunvaimentimien vuoksi joudutaan rihtaamaan vannekehää yleensä keskilinjasta sivuun.
Kun vannetta rihdataan sivuun, pinnojen porauskulmien suunta korostuu merkittävästi ja se pitää ottaa huomioon vannekehää sovitettaessa.
Wheel Factory Finland on ratkaissut ongelman siten, että meillä kaikki varastossa olevat vanteet ovat poraamattomia ja ne porataan juuri asiakkaan pyörään ja keskiöön sopivaksi. Näin ollen pystymme valmistamaan vanteista erittäin kestäviä ja laadukkaita vaativiinkin käyttötarkoituksiin.
Meiltä hankittu vanne ei ota kiinni ketjuihin, äänenvaimentajaan, jarrusatulaan tai iskunvamentimiin!